בדיקת דירה לפני קנייה

בדיקת דירה לפני קנייה

רכישת דירה, בית או כל נכס מקרקעין אחר, זו בד"כ העסקה המורכבת, היקרה והמלחיצה ביותר שיבצע אדם במהלך חייו.

עסקה כזו מומלץ לבצע תמיד בליווי אנשי מקצוע מתאימים, קרי שמאי מקרקעין ועו"ד מקרקעין.

בדיקת דירה לפני קניה, עוד בטרם נחתם הסכם המכר, הנו אחד מתפקידיו החשובים של שמאי מקרקעין.

בדיקת דירה לפני רכישה

חתימה רק לאחר בדיקת דירה לפני קנייה

אתם נמצאים בתהליך של בדיקת דירה לפני רכישה? אנו ממליצים בחום להימנע מחתימה על הסכם הרכישה לפני ביצוע שמאות מקדימה לנכס, או לכל הפחות, להתנות בחוזה הרכישה, את זה שכניסתו לתוקף תלויה בתוצאות בדיקה שתבוצע על ידי שמאי מקרקעין.

 

שמאות מוקדמת כזו, על ידי שמאי דירות מומחה, עשויה לחסוך מכם, הרוכשים, עוגמת נפש עתידית והפסדים כספיים גדולים.

 

גם עבור מוכרי נכס מקרקעין, אנו ממליצים לבצע שמאות לדירה, כדי לדעת את שוויו הריאלי של הנכס, לבדוק מיסוי עתידי (מס שבח והיטלי השבחה) ולהבין מהו המחיר הראלי של הנכס.

ביצוע שמאות זו, תקל עליכם למכור את הנכס במהירות ותמנע מכם הפסדים כספיים (הערכה של נכס מתחת לשוויו הריאלי עלולה לנבוע מחוסר ידיעה של זכויות נוספות הקיימות בנכס, מאי גילוי הצמדות השייכות לנכס או מהתעלמות מתכניות אשר מוסיפות ומרחיבות שימושים קיימים).

 

אנו מבצעים הערכת שווי לבתים צמודי קרקע, דירות, משרדים, נכסים מסחריים, מגרשי מגורים, קרקעות חקלאיות, מבני תעשייה, בתי מלון ועוד.

בבואנו לאמוד את שווי הנכס הנרכש ואת כדאיות העסקה, אנו בודקים מספר גורמים חשובים:

  • מחיר הנכס הנרכש – אנו מבצעים סקר מחירים מקיף בסביבת הנכס, תוך השוואה לנכסים בעלי מאפיינים דומים ככל האפשר, כדי להגיע לשוויו האמיתי של הנכס ולוודא שהעסקה אכן כדאית מבחינה כלכלית עבור הרוכש.
  • בדיקה פיזית של הבינוי הקיים בנכס והתאמתו לבינוי המאושר בהיתרי הבנייה – במטרה לוודא שהנכס חף מחריגות בנייה העשויות להפחית מערכו, להקשות בעתיד על מכירתו, להקטין את המימון הבנקאי, לגרור קנסות, צווי הריסה וכו'.
  • בדיקת זכויות הבנייה הקיימות בנכס – שמאי דירות מטעמנו יבדוק כמה אחוזים מזכויות הבנייה נוצלו בנכס והאם קיימים בנכס אחוזי בנייה נוספים שעדיין לא נוצלו, דבר אשר עשוי להעלות את שווי הנכס.
  • בדיקת תשריט ותקנון הבית המשותף – בדיקה זו רלוונטית לנכסים הרשומים כבתים משותפים. מבדיקת התשריט והתקנון, ניתן ללמוד על הצמדות הקיימות לנכס כגון חניה, מחסן, גג, חצר ועוד.
  • בדיקת מצבו המשפטי של הנכס – אנו בודקים את הבעלות הקיימת בנכס (בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל), בודקים שהנכס נקי משעבודים, עיקולים, הפקעות, הערות מגבילות וכו'. כמו כן, מוודאים שהנכס אכן משמש לייעודו המקורי (שימוש בנכס שלא בייעודו המקורי, כגון חנות המשמשת כדירה, אינו חוקי ללא היתר חורג ומשפיע מאוד על שוויו של הנכס ועל אפשרות לשעבד את הנכס ולקבל משכנתא).
  • בדיקת מידע תכנוני בקרבת הנכס – אנו בודקים, באמצעות מחלקת ההנדסה של הועדות המקומיות, את כל התב"עות החלות בסביבתו הקרובה של הנכס כדי לוודא שלא מתוכננים שינויים שעשויים לפגוע בעתיד בשוויו של הנכס או באיכות החיים של הרוכש (כגון הפקעות החלות על קרקע נרכשת, בנייה מתוכננת של בניינים מול הנכס שיחסמו נוף וזרימת אויר, סלילה מתוכננת של כבישים רועשים וכו').
  • בדיקת מיקום הנכס וסביבתו – כידוע, למיקום ולסביבה הקרובה ישנה השפעה גדולה על שוויו של הנכס העכשווי והעתידי.
  • בדיקת כדאיות כלכלית – נעשה לעסקאות קומבינציה ותמ"א 38.

לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישה עם שמאי מומחה אסף אפל בנושא בדיקת דירה לפני רכישה או בדיקת דירה לפני מכירה צרו עימנו קשר טלפוני
או דרך האתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

משרד שמאות מקרקעין אסף אפל